Ik ben een man van 42 jaar en 6 jaar geleden begonnen bij mij de eerste tekenen van een erectiestoornis.
Ik probeerde van alles, allerlei soorten vitamines zoals vitamine D en stopte volledig met alcohol in de hoop dat het over zou gaan. Helaas zonder succes. Terwijl ik altijd een torenhoge libido had en dikwijls mezelf wel 2 tot 3 keer per dag masturbeerde was dit voor mij een vreemd fenomeen. Ik moest erg veel moeite doen om een erectie te krijgen en de duur van mijn erectie was erg kort.
Ik ben zelfs eens vreemd gegaan om te ontdekken of dit verschil maakte. Niet dus. Tot mijn grote frustratie had ik in de ochtend nog wel eens een keiharde erectie maar niet meer als ik seks wilde met mijn partner.
Ik ben toen gaan zoeken in de orthomoleculaire geneeskunde en vond het middel ‘mucuna pruriens’ wat in eerste instantie iets leek te helpen maar bij lange niet wat ik gewend was.
Sinds enkele weken ben ik begonnen met vitamine B12 smelttabletten met 10.000 microgram B12. Dit werkte wonder boven wonder heel erg goed! Ik neem het nu bijna een maand en mijn erecties zijn weer als vanouds. Ik neem nu dagelijks 1 tot 2 tabletten en mijn erecties zijn weer keihard en mijn lust in seks is weer helemaal op het niveau van een puber!
Alcohol blijf ik vermijden door de invloed ervan op de leydigcellen die de testosteron productie flink kan smoren. Zeker geen bier want daarin zitten fytooestrogenen, vrouwelijke hormonen.
Ik had en heb geen problemen in mijn bloedvaten want dan had ik ook nooit meer ochtenderecties gehad.
Maar de vitamine B12 bleek een oplossing voor mij te zijn. Nu kan ik daar weinig info over vinden maar via de stichting b12 tekort vond ik wel dat impotentie en erectiestoornissen een gevolg kunnen zijn van een tekort aan b12. Ik heb me er een tijd geleden op laten testen maar daaruit kwam dat ik genoeg b12 zou hebben.
Nu ik de hoog gedoseerde smelttabletten gewoon maar ben gaan nemen waren mijn erectieproblemen binnen een paar dagen al een stuk minder.
Nú bijna een maand later is het zo goed dat ik voorlopig maar vitamine b12 blijf slikken. Ik heb weer bergen energie en voel me beter dan ooit. En de seks is op dit moment geweldig!
Deze ervaring wilde ik heel graag hier delen want misschien is dit de oplossing voor veel meer mannen!